Sport: houd een beetje rekening met je huid

Elke sportactiviteit kan de huid zwaar op de proef stellen. Wrijving, schokken, irritaties, blaren, je kent het wel. Maar wat kan je daaraan doen?

Wrijving en herhaaldelijke schokken kunnen de huid beschadigen.

Sporten is gezond

Ook al is regelmatige lichaamsbeweging of sport goed voor de gezondheid, het kan ook kleine ongemakken of huidletsels met zich meebrengen.

Hoewel die meestal niet echt ernstig zijn, is het toch beter ze te voorkomen of ze onmiddellijk te verzorgen. Vaak zijn het de handen, knieën en voeten die het meest te lijden hebben onder wrijvingen en herhaaldelijke schokken, afhankelijk van de sport (basketbal, hockey, fietsen, lopen, tennis, nordic walking, fitness, voetbal enz.).

Welke letsels komen het meest voor?

Schaafwonden, blaren, kleine brandwonden en eeltplekken zijn hoofdzakelijk het gevolg van wrijving. Blauwe plekken en andere kneuzingen zijn het gevolg van schokken.

Wrijving kun je voorkomen met de juiste uitrusting (geschikte sokken en schoenen, technische kleding die de huid laat ademen, degelijk materiaal enz.).

Jezelf de Flamigel®-reflex aanleren bij huidletsels is ook een goed idee! Dankzij haar hydrocolloïdale formule vormt Flamigel® een beschermende laag op de huid en versnelt de wondheling. Zo kan je veel sneller terug gaan sporten!

Tags: